FANDOM

Yarını yaşadım, Rodeo Kitap tarafından yayınlanan Dylan Dog Klasik Seri dizisinin onikinci kitabında bulunan ikinci maceradır. Özgün adı Accade domani olan ve Kasım 1989 tarihinde yayınlanan macera aylık albümlerin 38. sayısıdır. Konu ve senaryosu Tiziano Sclavi'ye ait olan maceranın çizeri Giovanni Freghieri'dir. Kapak çizeri Claudio Villa'dır.

Konu Edit

Bütün saçmalığı ve paradokslarıyla meydana gelecek olan bir geleceğin önsezileri ve kehanetleri. Henüz meydana gelmedi ama çoktan yazıldı. Asla basılmamış olan bir gazetenin sayfalarında, Dylan Dog henüz gerçekleşmemiş gerçekleri okuyor. Zamanın işleyişi gerçekten bozuldu mu yoksa bu sadece bir şaka mı? Belki ikisi de...

Karakterler Edit

  • Dylan Dog
  • Groucho
  • Judy, Dylan'ın kızarkadaşı
  • Fat, Dylan'ın eski bir arkadaşı, gazeteci
  • John, Fat'in iş arkadaşı
  • Ralph, John'un eski iş arkadaşı
  • Teğmen Spencer, şanslı bir pilot
  • Teğmen Dennis Bird, Pilot
  • Delbert Grogan, bir katil ve yanlış hüküm giyen bir adam

Konu başlıkları Edit

Gelecek, Kader, Uzaylılar, Hayaletler, Rastlantı, Şans

Gerçek dünyaya göndermeler Edit

Maceranın adına ve olaylara esin kaynağı olan, "It happened tomorrow" adlı René Clair filmi İtalya'da "Accade domani" adıyla gösterime girmiştir. Türkçe çevirisi "Yarını yaşadım" olan bu cümle maceranın da adı olmuştur.[1]

"Günaydın Şef! 'Şahane' bir gün daha başlıyor işte! Kötü gidebilecek bir şey varsa, bil ki mutlaka kötü gidecektir." Groucho Murphy Kanunları'ndan birisini alıntılıyor.[2]

"Öyküyü tesadüfler ekseninde kurgularım. Rastlantılardan doğan belirsizliğe hayranımdır. Önemsiz görünen detaylar, peşpeşe sıralanarak en nihayetinde çok anlamlı sonuçlar doğurur. Bu filmdeki herşey tesadüf eseri gelişiyor. Öyle ki film aslında sonsuza dek sürebilir. Tek başıma kalıp hiçbir şey yapmaksızın öylece durmayı çok severim. Böylesi zamanlarda, mesela uçan bir sineği izlerim, ve onun yol açabileceği nice enteresan olayı hayal etmeye başlarım. Çünkü eninde sonunda, kendimizi de bu tuhaf komedinin içinde bulacağızdır." Luis Buñuel ile yapılmış bir söyleşiden alınan bu cümleler eşliğinde öyküde bir sineğin bazı olayları tetiklemesinin başlangıcını izleriz. [3]

İsim benzerliğinden dolayı büyük sorunlar yaşayan Delbert Groghan'ın görsel kimliği ABD'li oyuncu Chevy Chase'ten esinle yaratılmıştır.

Kaynaklar Edit

  1. Dylan Dog Sunar: Craven Yolu Güncesi "Asimetrik paraleldeki yazarlar, ressamlar, din adamları ve 'Delbert Groganlar'", Rodeo Kitap Dylan Dog Klasik Seri No 12, s. 100
  2. "Yarını yaşadım", Rodeo Kitap Dylan Dog Klasik Seri No 12, s. 133

Dış Bağlantılar Edit

Also on FANDOM

Random Wiki