FANDOM

Sıkça sorulan sorular sayfası Dylan Dog ve Dylan Dog Wiki ile ilgili sıkça sorulan soruları barındırır. Dylan Dog hakkında S.S.S. bölümü Sergio Bonelli Editore websayfasında bulunan Dylan Dog FAQ sayfasının serbest çevirisini ve diğer soruları içerir.

Dylan Dog hakkında S.S.S. Edit

"Dylan Dog" adının seçilmesinin sebebi nedir? Edit

Dylan Dog'un yaratıcısı ve başyazarı Tiziano Sclavi bu soruyu şöyle yanıtlıyor:

"Dylan, şair Dylan Thomas'ın adından gelir. Dog ise, Micky Spillane tarafından yazılan ve hiç okumadığım, sadece kitapçının vitrininde gördüğüm bir kitabın adından geliyor: "Dog son of". Uzun bir süre Dylan Dog adını XY ya da geçici bir ad gibi kullandım. Yazdığım karakterlere verdiğim bir addı (Bunun için bir kanıtım da var, çünkü benim yazdığım ve Lorenzo Mattotti'nin resimlediği bir kısa öyküm var, ki adı Dylan Dog ve yetmişli yıllarda yazılmıştı). Dylan Dog, "Şimdilik bu adla idare edelim, daha sonra değiştiririz." anlamına gelen klasik bir ad. Gördüğünüz üzere, Dylan ve daha önceki bütün tiplemelerim arasındaki fark, Dylan'ın adını hiç değiştirmemiş oluşumuz."[1]

Dylan Dog sizin için kimdir? Edit

"Kıskandığım birisidir. Kabuslar içinde seyahat ediyor ama ardından onları başından atabiliyor, korkuya karşı mücadele ediyor ve galip geliyor. Bazen, onun gibi olmak isterdim... Aynı zamanda Woody Allen'ın yerinde de olmak isterdim, çünkü oldukça esprili bir melankolik. Ya da bir şeyleri yok edebilen David Copperfield olmak isterdim. Ama yarattığım tiplemeler arasında, ancak Feodor Dostoyevski'nin Budala'sının ucuz bir kopyası olan Gnaghi'nin insan kılığına bürünmüş hali olabilirim. Gnaghi karakteri için küçüklüğümde tanıdığım engelli bir kişiyi temel aldım. Rahat görmek için camlarında delikler olan gözlükler takar ve dolaşırdı, ona göre bu şekilde "daha iyi" oluyormuş..."[1]

Tiplemenize ne oranda otobiyografik öğeler kattınız? Edit

"Geneline baktığımızda Dylan çok fazla abartı olmadan benden izler taşıyor. Farklılıklar da biliniyor ve apaçık ortada. Londra'da Craven Yolu 7 numarada yaşıyor ve ben İngiltere'ye hiç gitmedim. Neredeyse tamamen baştan çıkarıcı bir çapkın, pek çok kadınla birlikte oldu, en ufak bir harekette aşık olabiliyor ve bütün bunlar kesinlikle benim için söylenemez. Ama bazı acı veren anıları (alkol ile ilgili anıları, gece yaşadığı panik halleri, çok çok zor uyanıyor oluşu) kesinlikle benden geliyor. Ama aynı zamanda Groucho'yum, tamamen bunama belirtileri sayılabilecek esprili çıkışlarım oluyor, ve son olarak da pek çok öyküde anlatılan ucube ve masum canavarlar da benim."[1]

Neden Dylan'ın bu kadar çok fobisi var?

"Evet, Dylan'ın pek çok sorunu olduğu doğru: uçmaktan ve yüksekten korkuyor, bazen de depresif bir hal alıyor. Dylan'ı Tex tarzı hep kazanan bir kahraman yapmak istemedim. Bazen kaybeden oluyor, bazen de ikinci seçenek, eğer kazanan taraftaysa bile tam anlamıyla galip gelemiyor. Temel olarak tipik bir çizgi roman tiplemesine uygun bile değil. Öykülerim hiçbir zaman rahatlatıcı değil, çünkü dehşet hiçbir zaman bitmiyor, her seferinde baştan başlıyor."[1] 

Dylan Dog Wiki hakkında S.S.S. Edit

Dipnotlar Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 "Dylan Dog FAQ - Sergio Bonelli". Erişim tarihi: 25 Kasım 2016

Kaynaklar Edit

Also on FANDOM

Random Wiki