FANDOM

Şehir uyurken Rodeo yayınları tarafından basılan Dylan Dog Klasik Seri kitaplarının sekizinci sayısında yer alan ilk maceradır. Özgün macera 02/1989 tarihinde yayınlanan Quando la città dorme adlı 29. sayıdır.

Karakterler Edit

Öykü Edit

Müfettiş Bloch'un geçmişinde bir leke var, bilinçaltının derinliklerinden kendini gösteren bir leke: çözülmemiş bir dava ve kin güden huzursuz bir hayalet. Dylan eski dostuna zihnin yaratıklarıyla beslenen sonsuz bir kabusu alt ederken yardımcı olmak zorunda... Uykuda bile huzur yok, çünkü rüyalar sizi öldürebilir.

Referanslar Edit

Bu öykünün neredeyse tamamı slasher filmlerinin ustası Wes Craven'ın ünlü Elm Sokağı Kabusu filmlerine göndermeler içerir. Filmde kurbanlarını rüyalarında öldüren acımasız bir seri katilden kurtulmaya çalışan bir grup genç ile karşılaşırız. Öyküde üç karakterin filmde katil Freddy Krueger'ı oynayan aktör Robert Englund'un soyadını taşıdığını görebiliyoruz. Tıpkı filmdeki gibi bu katilden sakınmak için uyumamak yeterli, ama ne kadar dayanabilirsiniz ki?

Özel içerik Edit

Kitabın iç kapağında bulunan Yener ve Taner Duran kardeşler tarafından üretilen özgün desen dışında, iki macerayı ayıran Dylan Dog sunar: Craven yolu güncesi "Korkmak ya da korkmamak, işte bütün mesele!" başlığıyla yer alıyor. İki sayfalık bu köşenin ardından Rodeo Kitap tarafından düzenlenen "Korku Temalı Öykü Yarışması"'nın ilanını ve ayrıntılarını görüyoruz.

Öykü adı aynı zamanda ünlü yönetmen Fritz Lang'in 1956 tarihli, William George Heirens adlı seri katilin hayatından esinle çekilen "While the City Sleeps (Quando la città dorme/Şehir uyurken)" adlı filmine de bir göndermedir.

Kaynaklar Edit

  • [http://shop.sergiobonelli.it/scheda/24291/Quando-la-citta-dorme.html Quando la città dorme - Sergio Bonelli]

Also on FANDOM

Random Wiki